måndag 12 november 2007

Nu är det enklare att hitta hit






Från en läsare:

Hejsan Stockman
Det var en riktigt välskriven blogg du har om aktier. Men du måste verkligen göra något åt din adress! www.cristofferstockman.blogspot.com är ju inte den allra mest lättskriva adressen så att säga. Vad tror du förresten om börsen går det upp eller ner till årskiftet? Har lite Investor aktie som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med

/D
Svar:
Hejsan D
Självfallet har du rätt om den krångliga adressen. För att göra det lite lättare att hitta hit har jag nu registrerat adressen
www.stockman.nu lätt att komma ihåg förhoppningsvis.

När det gäller börsen fram till nyår är det givetvis svårt att ha en klar uppfattning. På en så kort tid som några månader eller för den delen ett år också så har historien lärt mig att det mesta kan hända och mitt råd är att man inte skall investera i så korta tidsperioder. Men om jag ändå får ge en gissning så tror jag faktiskt börsen har förmågan att gå ganska bra det kommande halvåret. Värderingen på många bolag har kommit ner i kombination med att de flesta bolag faktiskt fortfarande har stigande vinster och starka balansräkningar vilket borgar för frikostiga utdelningar till våren. Investor är ett väldiversifierat och välskött investmentbolag som handlas till stor rabatt nu, det tycker jag du skall behålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper